torsdag 9 maj 2013

Säg Tack!




Kraften i tacksamhet är stor! Den ger oss glädje, gör oss positiva och ger oss mer av det, vi önskar oss.Om vi hela tiden, fokuserar på det vi inte har, sänder vi ut negativa tankar och otacksamhet, och det vi sänder ut får vi tillbaka. ( Attraktionslagen). Vi sår ju inte t ex luktärtor, och förväntar oss att skörda rosor eller hur. Fokuserar vi istället på allt det, vi är tacksamma för, vara sig det är stora eller små saker, kommer vi snart att få mera, utav det vi känner tacksamhet inför. Det låter enkelt, och det är enkelt....tro mig...det fungerar.

På bordet bredvid min säng, har jag en " Tacksamhets-sten". En helt vanlig sten, där ordet " Tack" är målat med vit färg. Den påminner mig varje morgon, om allt jag har att vara tacksam för, och på kvällen påminner den mig om, att vara tacksam för dagen som har varit.
Gör en tacksamhets-sten du också! Ha den bredvid din säng, eller bär den i fickan. Att bära den i fickan, gör att varje gång du känner stenen, påminner den dig om att känna Tacksamhet.

Tacksamhet är magi!

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Så sant <3
    "Ty den som har tacksamhet (nu) han skall få (i framtiden), och det i överflöd."
    Citat ur boken Secret - Magin

    SvaraRadera